3 dages ferie i 2015

Da sommerferien begyndte tog vi 3 dage afsted til Ærø.

Første stop var Den Fynske Landsby, hvor vi bl.a. skulle se en vandmølle fra Davinde som min fars farfar har passet. Vi startede med at spise frokost på Sortebro Kro og så gik vi rundt i et par timer inden vi kørte videre til Svendborg, hvor vi skulle med færgen ti Ærøskøbing.

Om aftenen gik vi en tur ned til havnen og så på alle skibene. Der var også havnefest og der var arrangeret et løb, hvor folk åbenbart skulle være udklædte.

Dagen efter tog vi på rundflyvning over det fynske øhav og kørte rundt på øen og fik set en masse og om aftenen tog vi på sejltur i det fynske øhav med skonnerten Meta.

Vi var bl.a. inde at se Brejninge kirke og der stod en og fortalte om kirken. Han kom fra Østtyskland men var rejst væk da muren faldt og havde boet på mange forskellige øer i Danmark og var nu på Ærø hvor han kunne fortælle om denne kirke.

Vi var også inde at se Flaskepeters samling på 1700 flaskeskibe og et utal af modelskibe og ved siden af var et gammelt hospital.

Dagen efter tog vi tilbage til fastlandet og tog til Egskov Slot, hvor vi gik rundt i 3 timer og fik set en masse.

En rigtig god tur, hvor vi fik set en masse og vi kunne sagtens have fået flere dage til at gå på Ærø, for der var meget at se.